CARA CEPAT BERHENTI ROKOK BAGI PEROKOK TEGAR

Tahukah anda merokok boleh menyebabkan banyak kesan buruk kepada kesihatan?.Antara kesan buruk merokok bukan sahaja kanser paru-paru, tetapi adakah anda tahu merokok juga dikaitkan dengan penyakit jantung, strok dan penyakit paru-paru yang lain? Merokok juga boleh meningkatkan risiko kanser pundi kencing, tekak dan mulut, buah pinggang, serviks dan pankreas. 


Jadi, jika anda seorang yang betul-betul sayangi diri anda, anda perlu berhenti rokok dengan segera. Nak tahu cara cepat berhenti rokok bagi perokok tegar? Jom, saya ada jawapannya.


MENGAPA ANDA PERLU BERHENTI MEROKOK?

Merokok adalah penyebab utama kematian di Amerika Syarikat. Hampir satu pertiga daripada kematian akibat penyakit jantung koronari disebabkan oleh merokok dan asap rokok.

 Kira-kira 90% kes kanser paru-paru di Amerika Syarikat adalah disebabkan oleh merokok. Kira-kira 20 peratus lelaki dewasa dan sekitar 16 peratus pula adalah  wanita dewasa yang merokok. Peratusan tertinggi orang yang merokok adalah antara umur 21 hingga umur 34 tahun.

Kira-kira 54 peratus kanak-kanak Amerika berusia 3-11 terdedah kepada asap rokok. Secara purata, perokok mati lebih daripada 10 tahun lebih awal daripada yang tidak merokok. Anda boleh menjadi salah satu jutaan orang yang berjaya berhenti setiap tahun.


KENAPA ROKOK SANGAT BAHAYA SEBENARNYA? 

Terdapat lebih daripada 5,000 bahan kimia yang terdapat dalam asap rokok dan beratus-ratus  yang berbahaya kepada kesihatan manusia, menurut Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit.



Berikut adalah beberapa contoh bahan kimia yang merbahaya iaitu: 

  • Butadiene adalah bahan kimia yang digunakan untuk mengeluarkan getah. Ia dianggap sebagai bahan kimia karsinogenik yang boleh menyebabkan kanser darah tertentu.
  • Arsenik digunakan untuk memelihara kayu. Sesetengah sebatian arsenik telah menyebabkan kanser paru-paru, kulit, hati, dan pundi kencing.
  •  Benzene digunakan untuk mengeluarkan bahan kimia lain. Ia boleh menyebabkan kanser, terutama leukemia, pada manusia.
  • Kadmium adalah logam yang digunakan untuk membuat bateri. Kadmium dan kadmium boleh menyebabkan kanser paru-paru dan dikaitkan dengan kanser buah pinggang dan prostat.
  • Chromium VI digunakan untuk membuat logam aloi, cat dan pewarna. Kompaun Chromium VI menyebabkan kanser paru-paru dan telah dikaitkan dengan kanser hidung dan hidung hidung.
  • Formaldehid digunakan untuk membuat bahan kimia dan resin lain. Ia juga digunakan sebagai pengawet. Formaldehid menyebabkan leukemia dan kanser dalam tisu pernafasan.
  • Polonium-210 adalah unsur radioaktif yang telah terbukti menyebabkan kanser pada haiwan.
  • Tar bukanlah satu bahan kimia tunggal, melainkan ia menggambarkan beberapa bahan kimia yang ada dalam asap tembakau. Ia meninggalkan residu coklat yang melekit pada paru-paru, gigi dan kuku anda.

 Anda lihat sendiri, banyak bahan kimia yang merbahaya yang merosakkan sistem dan organ tubuh anda bukan?


BAHAN YANG PALING BAHAYA ADA DALAM ROKOK YANG ANDA SEDUT YANG BOLEH MEMBUNUH!

Karbon monoksida adalah gas berbahaya yang disedut ketika anda merokok, masuk ke dalam paru-paru anda, ia dipindahkan ke aliran darah anda. Karbon monoksida mengurangkan jumlah oksigen yang dibawa ke dalam sel darah merah.

Ia juga meningkatkan jumlah kolesterol yang masuk ke dalam lapisan dalaman arteri yang, dari masa ke masa, boleh menyebabkan arteri mengeraskan. Ini membawa kepada penyakit jantung, penyakit arteri dan kemungkinan yang paling bahaya boleh menyebabkan serangan jantung.

Nikotin adalah bahan kimia berbahaya dan menyebabkan rasa ketagihan yang melampau. Ia boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah, denyutan jantung, aliran darah ke jantung dan penyempitan arteri (yang membawa darah).

Nikotin juga boleh menyumbang kepada pengerasan dinding arteri, yang seterusnya, boleh menyebabkan serangan jantung. Bahan kimia ini boleh tinggal di dalam badan selama enam hingga lapan jam bergantung kepada berapa kerap anda merokok. Juga, seperti bahan yang paling ketagihan, terdapat beberapa kesan sampingan lain.


KESAN BURUK ASAP ROKOK KEPADA PEROKOK PASIF

Perokok bukan sahaja yang terkena asap tembakau. Ia juga merbahaya kepada perokok pasif atau orang berada di sekeliling perokok, terutama kanak-kanak.

Asap rokok telah menyebabkan kira-kira 34,000 kematian akibat penyakit jantung dan 7,300 kematian kanser paru-paru. Kajian menunjukkan bahawa risiko penyakit jantung meningkat kira-kira 25-30 peratus lebih tinggi di kalangan orang yang terdedah kepada asap rokok  di rumah atau di tempat kerja. Ia menyebabkan kebanyakan kanak-kanak mengalami masalah pernafasan daripada kanak-kanak yang tidak merokok.

Ini hanya beberapa bahan kimia berbahaya yang terdapat di dalam rokok. Tetapi anda tidak perlu menghabiskan sepanjang hayat anda untuk menjadi hamba kepada rokok! Beribu-ribu perokok telah berhenti merokok setiap tahun dan anda boleh menjadi salah seorang daripada mereka. Ia mungkin tidak mudah, tetapi anda boleh melakukannya!


CARA CEPAT BERHENTI ROKOK BAGI PEROKOK TEGAR DENGAN MENGAMBIL VIVIX SHAKLEE

Vivix bertindak dengan cara memulihkan semula struktur DNA dan seterusnya akan menggalakkan penghasilan sel-sel yang sihat. Sel-sel yang rosak akan dibaiki pada peringkat yang paling asas iaitu DNA.

Vivix akan  menyebabkan rokok berasa pahit.Ini bermakna sel-sel dalam badan sedang menolak rokok.
 
Vivix bertindak membuang nikotin di dalam DNA dan ia dapat membantu proses berhenti rokok. DNA yang telah tercemar oleh nikotin akan dipulihkan oleh vivix. Hasilnya, DNA akan kembali kepada keadaan asal. Dan perokok akan berhenti merokok ekoran daripada rasa tidak sedap dan pahit pada rokok.
Vivix juga menganduni antioksidan yang sangat berkuasa kerana kandungan resveratrolnya yang tinggi. Antioksidan seumpama pengutip sampah di dalam tubuh manusia. 
Bila merokok, toksin akan berkumpul di dalam tubuh, jadi antioksidan inilah yang berfungsi untuk membersihkan segala toksin dan racun di dalam tubuh kita. Anda tidak akan berasa nikmat lagi untuk menyedut asap rokok atau ketagih untuk terus merokok. 
 
Lama kelamaan anda akan berhenti rokok dengan sendirinya. Vivix juga akan membantu memulihkan sel-sel anda yang rosak akibat radikal bebas tadi dan menjadikan anda semakin sihat dan berseri-seri.
 
 
APA KATA MEREKA TENTANG VIVIX?
 
" Dulu selalu suruh abah berhenti rokok. Tapi ada sahaja alasannya. Sampai satu hari tu darah tinggi naik. So kitarang dah risau, dia pun sama. So kitarang adik beradik dah sepakat nak bagi abah try vivix shaklee. Setelah 2 bulan konsisten vivix, alhamdulillah darah tinggi dah kurang.
 
Dan yang paling tak disangka lagi, abah dah berhenti merokok. DIA RASA TAK BES HISAP ROKOK.
 
Sekarang abah dah 100% dah bebas dari merokok. Terimakasih vivix!"
 
 
 
 
TESTIMONI 2



TESTIMONI 3


Jangan berlengah lagi!. Berhentilah merokok dan jalani kehidupan yang sihat sebelum maut datang dalam keadaan anda tidak bersedia!. Say no to smoking! 

 Atau anda perlukan konsultasi dahulu? Hubungi saya seperti di bawah. Ia percuma sahaja!


Puan Harisatun Nida bt Abd Rashid
Call/sms/wasap: 0164225314
Facebook: Harisatun Nida bt Abd Rashid
FanPage: Harisatun Nida bt Abd Rashid MJE

Jangan ragu-ragu untuk bertanya kepada saya. Saya sedia membantu.

Pengedar Shaklee No 1 Selangor.
Penghantaran sekitar Bandar Baru Bangi, Bandar Seri Putra, Taman Impian Putra, Bangi Avenue, Bukit Mahkota.




 

 

PETUA RAWAT BATU KARANG AGAR BUAH PINGGANG TAK ROSAK

Batu karang adalah hasil daripada mendapan kimia di dalam air kencing pada suatu keadaan yang menyebabkan terbentuknya kristal. Ia terbentuk di dalam saluran pembuangan air kencing, bermula dari buah pinggang hingga pundi kencing.

 Namun, nama penyakit dan gejalanya adalah  berbeza-beza mengikut kesakitan kerana lokasinya berbeza-beza. Pesakit biasanya mengadu sakit pada bahagian belakang secara tiba-tiba dan ia digambarkan lebih sakit dari sakit bersalin!

Jadi, sangat penting untuk kita tahu petua rawat batu karang agar buah pinggang tak rosak dan tidak berulang algi.


PUNCA-PUNCA TERJADINYA PENYAKIT BATU KARANG.

1. Kurang Minum Air
Kurang minum air akan menyebabkan air kencing menjadi pekat. Jadi, senanglah air kencing terbentuk menjadi kristal.

2. Genetik


Perhatikan, amalan pemakan yang sama dalam keluarga akan menyumbang kepada risiko mendapat penyakit yang sama sesama ahli keluarga. Begitu juga penyakit kencing manis. Jika ada ahli keluarga yang terkena penyakit batu karang juga perlu berhati-hati. Kemungkinan ahli keluarga yang lain kena adalah tinggi.

3. Jantina

Lelaki adalah lebih mudah mendapat batu karang berbanding wanita.

4. Umur
Kes batu karang yang paling tinggi adalah di kalangan individu yang berumur 20 hingga 70 tahun.

5. Kesan Dari Penyakit Lain



Ia juga adalah kesan dari penyakit-penyakit metabolik seperti hyperparathyroidism (kelejar yang terlibat dalam metabolisme kalsium terlebih aktif), hyperthyroidism (kelenjar thyroid terlebih aktif menyebabkan pengeluaran mineral daripada tulang dan pengumpulan kalsium) sistinuria (penyakit metabolik yang diwarisi yang menyebabkan sistin berlebihan dalam tubuh dan menyebabkan batu jenis sistin).
6. Kesan sampingan ubat-ubatan


Ubat-ubat seperti diuretik akan meningkatkan pengeluaran air kencing dan kencing akan menjadi lebih pekat.
7. Pemakanan



Memilih makanan yang tinggi protin purin seperti hati, limpa, perut dan organ dalaman haiwan yang lain, daging merah, makanan laut yang bercengkerang akan meningkatkan risiko untuk mendapat penyakit batu karang. Ia mengandungi fosforus yang tinggi yang akan menyebabkan lebih banyak kalsium dikeluarkan melalui air kencing. Jadi, makanlah berpada-pada kesemua jenis makanan ini walaupun anda penggemar tegar!

8. Hidup Yang Kurang Aktif

Individu yang kurang aktif atau hanya terlantar sakit sahaja akan berisiko tinggi untuk mendapat batu karang kerana tulang akan membebebaskan kalsium ke dalma salur darah individu itu.


TANDA-TANDA BATU KARANG

Pesakit boleh mengesahkan samada terkena batu karang atau tidak melalui tanda-tanda berikut:

1. Apabila batu karang dah besar, ia akan menyekat salurang kencing. Pesakit akan berasa sakit pada bahagian belakang badan dan dan bawah tulang rusuk. Jika orang perempuan sakit bersalin paling sakit, tetapi jika lelaki pula, sakit batu karanglah sakit yang paling sakit menurut pengalaman pesakit yang telah alami sendiri. sakit kan?

2. Kencing berdarah.

3. Kencing berpasir halus.

4. Air kencing keruh dan berbau busuk .

5. Rasa pedih ketika kencing dan kemungkinan boleh demam jika kuman telah menyerang pundi kencing.

6. Selalu mual dan muntah-muntah


PETUA RAWAT BATU KARANG SECARA SEMULAJADI

Sebenarnya batu karang boleh dirawa dengan bahan-bahan semulajadi, orang lama kata petua. Anataranya ialah:

1. Amalkan cuka epal, olive oil dan juga lemon.

2. Jus delima

3. Vitamin sumber magnesium

4. Elakkan makan makanan segera atau proses

5. Amalkan air daun selasih


Dan ini pula PETUA yang dikongsikan oleh DR HAMID ARSHAD.

1. Minum 4 gelas apple juice tiap-tiap hari selama 5 hari berturut-turut.

2. Hari ke 6 jangan makan malam.

3. Pada pukul 6 petang, minum 1 sudu garam EPSOM (magnesium sulphate) boleh dibeli di farmasi.

4. Pada pukul 8 malam, ulang makan garam EPSOM.

5. Pada pukul 10 malam, campurkan satu cawan (250 ml) Olive Oil atau Minyak bijan dan setengah cawan jus lemon yang fresh (perahan 3 biji lemon) Campur keduanya kemudian minum. Insyaallah esok pagi buang air besar akan kelihatan batu-batu karang keluar.

TETAPI petua di atas memakan masa untuk menghilangkan batu karang. Jadi sebagai pilihan anda boleh amalkan vivix shaklee untuk hilangkan batu karang dengan cepat.


VIVIX SHAKLEE THE BEST SUPLEMENT!

Ia adalah suplement paling top dalam shaklee. Suplement Batu Karang wajib ambil untuk segera sembuh. 
Vivix ialah ramuan botani yang mengandungi anggur muscadine, purple carrot dan elderberi.
Kombinasi semulajadi ini menghasilkan suplement yang hebat yang membantu memulihara DNA yang selalu diserang oleh radikal bebas.
 
Ia membantu meningkatkan antibodi pesakit dan mempercepatkan penyembuhan Batu Karang.
Ia bukan sahaja bantu menyembuhkan penyakit, malah banyak sangat khasiat hebat yang lain!

Sebelum itu, jom ikuti apa kata mereka tentang VIVIX bantu atasi batu karang:





Setiap penyakit ada ubatnya, berusahalah untuk mencuba rawatan alternatif untuk tujuan penyembuhan.
Jadi, adakah anda masih memilih untuk berdiam diri dan menunggu sahaja apa yang berlaku seterusnya?  Atau anda perlukan konsultasi dahulu? Hubungi saya seperti di bawah. Ia percuma sahaja!

Puan Harisatun Nida bt Abd Rashid
Call/sms/wasap: 0164225314
Facebook: Harisatun Nida bt Abd Rashid
FanPage: Harisatun Nida bt Abd Rashid MJE


Jangan ragu-ragu untuk bertanya kepada saya. Saya sedia membantu.

Pengedar Shaklee No 1 Selangor.
Penghantaran sekitar Bandar Baru Bangi, Bandar Seri Putra, Taman Impian Putra, Bangi Avenue, Bukit Mahkota.


Tips Rawatan Bell Palsy Dengan Berkesan Supaya Cepat Sembuh

Bell Palsy merupakan sejenis penyakit yang menyebabkan sebahagian daripada otot muka menjadi lemah dan lumpuh. Ia terjadi apabila kerosakan pada saraf yang mengawal otot pada sebelah muka yang menyebabkan sebelah muka menjadi berat dan jatuh. Wajah akan senget sebelah jika dilihat pada sudut hadapan.

Namun, harus diingat bahawa Bell's Palsy bukanlah serangan stroke, ia tidak bahaya seperti itu.

Kerosakan saraf pada otot muka ini, tirut menjejaskan deria rasa dan  kawalan terhadap penghasilan air mata dan juga air liur. Biasanya penyakit ini datang menyerang secara tiba-tiba. Ia berlaku dalam semalaman sahaja. Tetapi proses penyembuhannya agak memakan masa, bergantung kepada seseorang individu tersebut.


TANDA-TANDA  PENYAKIT BELL'S PALSY

Beberapa gejala yang boleh dikenalpasti untuk penyakit ini ialah:

  • Kelemahan secara tiba-tiba atau lumpuh pada sebelah muka yang menyebabkan ia terasa berat
  • Hilang keupayaan deria rasa
  • Air liur meleleh
  • Mata bermasalah atau mengelurakan air mata secara aktif atau terlalu kering
  • Rasa kebas pada bahagian wajah yang terjejas
  • Peka kepada bunyi secara tiba-tiba
  • Sakit pada bahagian belakang telinga

9 TISP YANG BOLEH DIAMALKAN UNTUK BELL'S PALSY SETIAP HARI

1. Tuam bahagian yang terjejas 2 hingga 3 kali sehari 

2. Elakkan berada di bawah kipas atau penghawa dinging yang terlalu sejuk

3. Elakkan minum minuman yang berais

4. Elakkan mmebuat urutan pada muka, dibimbangi ia semakin menjejaskan keadaan wajah

5. Dapatkan nasihat dari doktor jika mahu menggunakan ubat mata, elakkan beli dari farmasi atau klinik tanpa berjumpa dengan doktor.

6.  Elakkan makan makanan yang keras, melekit atau banyak dalam satu masa untuk mengelakkan tercekik

7. Ambik diet yang lembut seperti yogurt, bubur, kentang lenyek jika ia menjejaskan keseluruhan mulut.

8. Pengambilan suplement tambahan atau makanan yang kaya dengan vitamin B12, vitamin B6 akan menggalakkan proses pertumbuhan saraf. 

9. Lalui dengan tenang dan sabar jika anda atau pasangan yang mengalami Bell's Palsy serta berusaha mendapatkan info tentangnya.   


SENAMAN UNTUK PESAKIT BELL'S PALSY


AMALKAN VIVIX SHAKLEE SECARA KONSISTEN SUPAYA BELL'S PALSY CEPAT SEMBUH

Ia adalah salah satu alternatif untuk merawat bell's palsy supaya cepat sembuh. Seperti saya telah nyatakan di atas, bell's palsy memerlukan masa untuk sembuh seperti biasa. Tetapi kenapa anda harus berlengah jika vivix boleh mempercepatkan anda sembuh dengan lebih cepat.

Jika lambat sembuh, ia akan mengganggu aktiviti harian serta malu untuk berhadapan dengan orang ramai bukan?. Lebih-lebih lagi jika kita perlu bekerja dan menguruskan rumahtangga seperti biasa.

Ada boleh lihat Puan Suhada, bila bangun dari tidur, beliau dapati wajah senget secara tiba-tiba, kaku dan tidak bergerak.

 2 Oktober 2015


"Saya bangun pagi, sebelah muka dah jatuh. 
Tak boleh senyum, mata tak boleh tutup, air mata mengalir macam menangis.
sakit, rasa tegang je.

Doktor sahkan saya diserang Bell's Palsy, bukan stroke.
Tapi kelemahan sebelah otot muka. Saya diberi steroid.

Punca UNKNOWN.

Tapi maybe saya menyusukan dan baru lepas bersalin. Tapi saya tidak mengambil steroid lagi selepas itu. 

Amalkan suplement shaklee iaitu:

Vivix
Omega
B Kompleks
Vitamin E 

Saya juga menjalani fisioterapi. 

Alhamdulillah, selepas 90 hari, saya diberi kesempatan untuk senyum kembali. "

Puan Faiza Suhada.


SUAMI DISAHKAN MENGHIDAP BELL PALSY KINI LEBIH BAIK, DAN TIDUR LEBIH LENA.

VIVIX SHAKLEE THE BEST SUPLEMENT!

Ia adalah suplement paling top dalam shaklee. Suplement bell's palsy wajib ambil untuk segera sembuh.

Vivix ialah ramuan botani yang mengandungi anggur muscadine, purple carrot dan elderberi.
Kombinasi semulajadi ini menghasilkan suplement yang hebat yang membantu memulihara DNA yang selalu diserang oleh radikal bebas. 

Ia membantu meningkatkan antibodi pesakit dan mempercepatkan penyembuhan Bell's Palsy. 

Ia bukan sahaja bantu menyembuhkan penyakit, malah banyak sangat khasiat hebat yang lain!

Setiap penyakit ada ubatnya, berusahalah untuk mencuba rawatan alternatif untuk tujuan penyembuhan. 

Jadi, adakah anda masih memilih untuk berdiam diri dan menunggu sahaja apa yang berlaku seterusnya?  Atau anda perlukan konsultasi dahulu? Hubungi saya seperti di bawah. Ia percuma sahaja!

Puan Harisatun Nida bt Abd Rashid
Call/sms/wasap: 0164225314
Facebook: Harisatun Nida bt Abd Rashid
FanPage: Harisatun Nida bt Abd Rashid MJE


Jangan ragu-ragu untuk bertanya kepada saya. Saya sedia membantu.

Pengedar Shaklee No 1 Selangor.
Penghantaran sekitar Bandar Baru Bangi, Bandar Seri Putra, Taman Impian Putra, Bangi Avenue, Bukit Mahkota.















CARA CEPAT BERHENTI ROKOK BAGI PEROKOK TEGAR

Tahukah anda merokok boleh menyebabkan banyak kesan buruk kepada kesihatan?.Antara kesan buruk merokok bukan sahaja kanser paru-paru, tet...